Op zoek naar huishoudhulp?

Word klant bij Simply Helping

Ons contacteren

Uw tevredenheid

= onze prioriteit

Met Simply Helping :

  • U profiteert van een vaste huishoudhulp: het is altijd dezelfde persoon die uw huishoudelijk werk komt doen en die uw gewoonten en vereisten kent.
  • Bent u van plan een tijdje weg te zijn? U beslist zelf of uw huishoudhulp bij u thuis komt werken of niet (maximaal 4 weken per jaar).
  • Uw huishoudhulp is met verlof? Indien mogelijk bieden wij op verzoek vervanging aan.
  • U bent niet gebonden aan de duur: u kunt onze services op elk moment beëindigen met een opzegtermijn van twee weken.
  • Een vraag? Een probleem met uw huishoudhulp? Bel ons, we staan altijd tot uw beschikking om uw klantervaring te verbeteren.

Uw financiële voordelen

  • Voor elk gewerkt uur betaalt u 1 dienstencheque (dus 9€). Voorbeeld: 4 gewerkte uren = 4 dienstencheques. Dat is alles.
  • U profiteert van een belastingvoordeel gerelateerd aan dienstencheques, afhankelijk van het gewest waarin u woont (7,65€ in het Brussels Gewest, 7,20€ in het Vlaams Gewest, 8,10€ in het Waals Gewest).
  • Omdat uw huishoudhulp legaal werkt en bij ons verzekerd is, hoeft u niet langer een “huishoudelijke” verzekering voor deze persoon af te sluiten.
  • Bij ons zijn er GEEN KOSTEN: geen openingskosten voor een klantenbestand, geen maandelijkse beheerskosten, geen bijdrage in de reiskosten van uw huishoudhulp, enz. Het is eenvoudig en transparant.

Hoe werkt het in de praktijk?

Brussels Hoofdstedelijk Gewest

Hoe kan ik op de diensten van Simply Helping beroep maken?

U hebt al een huishoudhulp en wilt deze behouden terwijl u profiteert van het dienstenchequesysteem? Geen probleem: we werven uw huishoudhulp in dienstverband aan. Zo kunt u legaal blijven genieten van de services, zonder uw gewoonten aan te passen. Neem contact met ons op. U wilt huishoudhulp, maar u kent geen huishoudhulp? Geen probleem: wij bieden een zorgvuldig geselecteerde huishoudhulp om aan uw verwachtingen te voldoen. Neem contact met ons op. Wij spreken met u het werk af, het aantal uren per week en het werkschema van uw huishoudhulp. Bijvoorbeeld vier uur per week op donderdagochtend van 08u30 tot 12u30. We ondertekenen ook een serviceovereenkomst met u waarin de rechten en plichten van elke partij duidelijk worden vermeld.

Wat is een dienstencheque?

Het dienstenchequesysteem is door de federale overheid opgezet om zwart werk aan te pakken en om huishoudhulpen een echt arbeidscontract met volledige sociale dekking te bieden. De dienstencheque is een cheque op papier of elektronisch formaat gekocht door een particulier bij Sodexo (het bedrijf dat namens het Gewest dienstencheques uitgeeft), overeenkomend met 1 uur huishoudhulp. Concreet betaal je daarom 1 dienstencheque, momenteel 9€, voor 1 uur verzorgd door je huishoudhulp.

Wie mag dienstencheques gebruiken?

Alle particulieren. Het volstaat om in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest gevestigd te zijn. Aan de andere kant is het systeem niet toegankelijk voor zelfstandigen of bedrijven.

Welke huishoudtaken kunnen met dienstencheques betaald worden?

U kunt huishoudhulp betalen voor bij u thuis oftewel voor uw tweede verblijf, dwz:

  • gewoon schoonmaak van uw woning
  • ramen schoonmaken
  • wassen en strijken
  • maaltijden voor uw gezin koken
  • kleine naaiwerken uitvoeren

Waarschuwing! De dienstencheques kunnen niet worden gebruikt voor andere taken, zoals het repareren van een lekkende spoelbak, een stopcontact dat opnieuw moet worden vastgemaakt, het schilderen van een kamer, het onderhoud van de tuin, de verzorging van kinderen of zieken, etc. Houd er rekening mee dat als u dit soort taken hebt die niet passen in de functie van uw huishoudhulp, dit niet in geval van een ongeluk gedekt wordt!

Hoeveel kost het?

Een dienstencheque, die overeenkomt met 1 uur werk, kost 9,00€ bij de aankoop. U bepaalt het aantal dienstencheques dat u bestelt, met een minimum van 10 dienstencheques per bestelling.

Is er nog een fiscale aftrekbaarheid bij aankoop van dienstencheques?

Ja. Elke gekochte dienstencheque in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest geeft recht op een belastingvermindering van 15% of 1,35€. Dus netto is elk gewerkt uur eigenlijk 7,65€. Let op: deze belastingvermindering wordt elk jaar toegekend voor de aankoop van uw eerste 163 dienstencheques. Alle andere bijkomende gekochte dienstencheques profiteren niet van de belastingvermindering. Elk jaar, tijdens de maand maart, ontvangt u van Sodexo een fiscaal attest met de vermelding van het aantal dienstencheques dat het voorgaande jaar is gekocht, en dit nummer wordt in principe automatisch door FOD Financiën opgenomen in vak X van uw belastingaangifte.

Hoeveel dienstencheques per jaar kan ik bestellen?

U kunt maximaal 400 dienstencheques per jaar en per persoon bestellen, met een maximum van 800 dienstencheques per huishouden. Zodra het individuele plafond van 400 dienstencheques is bereikt, is het echter mogelijk om nog 100 cheques te kopen, maar deze 100 cheques worden u in rekening gebracht voor 10,00€. Een andere belangrijke uitzondering: als uw huishouden een eenoudergezin is, als u gehandicapt bent of een ouder van een gehandicapte minderjarige bent, kunt u maximaal 2000 dienstencheques per jaar en per huishouden bestellen (zie de wettelijke voorwaarden op de Sodexo-site).

Hoe kan ik dienstencheques bestellen?

Het eerste wat u moet doen, is zich gratis registreren op de Sodexo-site. Nadat u zich hebt geregistreerd, kunt u uw eerste dienstencheques bestellen door eenvoudig over te schrijven naar Sodexo-rekening BE28 0017 7246 3620 door in gestructureerde communicatie het unieke gebruikersnummer te vermelden dat u van Sodexo hebt ontvangen op moment van uw registratie. U moet minimaal 10 dienstencheques tegelijk bestellen, maar buiten dit aantal bepaalt u zelf het aantal bestelde dienstencheques: 12, 25, 38, etc. Het te betalen bedrag is dus [9,00€ x gewenst aantal dienstencheques]. Na ontvangst van uw betaling crediteert Sodexo uw portefeuille met dienstencheques of, als u uw cheques duidelijk in papieren vorm wilt ontvangen, drukt Sodexo uw cheques af en stuurt ze u binnen 8 dagen per post op.

In de praktijk hoe zal ik mijn gekochte cheques mogen gebruiken?

Hebt u papieren cheques besteld? Aan het einde van elke service van je huishoudhulp, geef je hem 1 dienstencheque voor elk gewerkt uur, eerder gedateerd en ondertekend door u. Zo simpel is het! Hebt u elektronische dienstencheques besteld? U moet helemaal niets doen: uw portefeuille wordt na elke prestatie automatisch gedebiteerd van het aantal dienstencheques dat overeenkomt met het aantal gewerkte uren.

Wat is de geldigheidsduur van mijn gekochte cheques?

De geldigheidsduur van dienstencheques is 6 maanden na hun uitgiftedatum. Als het nuttig is om een paar in reserve te hebben om op tijd prestaties te betalen, let er dan op dat u niet te veel tegelijk koopt om te voorkomen dat ze vervallen raken.

Wat is de rol van Simply Helping?

Als erkend dienstenchequebedrijf werven we huishoudelijke helpers aan onder een arbeidscontract. Voor elke ontvangen dienstencheque ontvangen we een bedrag van de regio waarmee we een uur werk voor uw huishoudhulp kunnen betalen. Als klant ondertekent u een servicecontract met ons bedrijf, omdat het de door ons in dienst genomen huishoudhulp is die bij u thuis werkt.

Vlaams Gewest

Hoe kan ik op de diensten van Simply Helping beroep maken?

U hebt al een huishoudhulp en wilt deze behouden terwijl u profiteert van het dienstenchequesysteem? Geen probleem: we werven uw huishoudhulp in dienstverband aan. Zo kunt u legaal blijven genieten van de services, zonder uw gewoonten aan te passen. Neem contact met ons op. U wilt huishoudhulp, maar u kent geen huishoudhulp? Geen probleem: wij bieden een zorgvuldig geselecteerde huishoudhulp om aan uw verwachtingen te voldoen. Neem contact met ons op. Wij spreken met u het werk af, het aantal uren per week en het werkschema van uw huishoudhulp. Bijvoorbeeld vier uur per week op donderdagochtend van 08u30 tot 12u30. We ondertekenen ook een serviceovereenkomst met u waarin de rechten en plichten van elke partij duidelijk worden vermeld.

Wat is een dienstencheque?

Het dienstenchequesysteem is door de federale overheid opgezet om zwart werk aan te pakken en om huishoudhulpen een echt arbeidscontract met volledige sociale dekking te bieden. De dienstencheque is een cheque op papier of elektronisch formaat gekocht door een particulier bij Sodexo (het bedrijf dat namens het Gewest dienstencheques uitgeeft), overeenkomend met 1 uur huishoudhulp. Concreet betaal je daarom 1 dienstencheque, momenteel 9€, voor 1 uur verzorgd door je huishoudhulp.

Wie mag dienstencheques gebruiken?

Alle particulieren. Het volstaat om in het Vlaams Gewest gevestigd te zijn. Aan de andere kant is het systeem niet toegankelijk voor zelfstandigen of bedrijven.

Welke huishoudtaken kunnen met dienstencheques betaald worden?

Welke huishoudtaken kunnen met dienstencheques betaald worden?

U kunt huishoudhulp betalen voor bij u thuis oftewel voor uw tweede verblijf, dwz:

  • gewoon schoonmaak van uw woning
  • ramen schoonmaken
  • wassen en strijken
  • maaltijden voor uw gezin koken
  • kleine naaiwerken uitvoeren

Waarschuwing! De dienstencheques kunnen niet worden gebruikt voor andere taken, zoals het repareren van een lekkende spoelbak, een stopcontact dat opnieuw moet worden vastgemaakt, het schilderen van een kamer, het onderhoud van de tuin, de verzorging van kinderen of zieken, etc. Houd er rekening mee dat als u dit soort taken hebt die niet passen in de functie van uw huishoudhulp, dit niet in geval van een ongeluk gedekt wordt!

Hoeveel kost het?

Een dienstencheque, die overeenkomt met 1 uur werk, kost 9,00€ bij de aankoop. U bepaalt het aantal dienstencheques dat u bestelt, met een minimum van 10 dienstencheques per bestelling.

Is er nog een fiscale aftrekbaarheid bij aankoop van dienstencheques?

Ja. Elke gekochte dienstencheque in het Vlaams Gewest geeft recht op een belastingvermindering van 20% of 1,80€. Dus netto is elk gewerkt uur eigenlijk 7,20€. Let op: deze belastingvermindering wordt elk jaar toegekend voor de aankoop van uw eerste 163 dienstencheques. Alle andere bijkomende gekochte dienstencheques profiteren niet van de belastingvermindering. Elk jaar, tijdens de maand maart, ontvangt u van Sodexo een fiscaal attest met de vermelding van het aantal dienstencheques dat het voorgaande jaar is gekocht, en dit nummer wordt in principe automatisch door FOD Financiën opgenomen in vak X van uw belastingaangifte.

Hoeveel dienstencheques per jaar kan ik bestellen?

U kunt maximaal 400 dienstencheques per jaar en per persoon bestellen, met een maximum van 800 dienstencheques per huishouden. Zodra het individuele plafond van 400 dienstencheques is bereikt, is het echter mogelijk om nog 100 cheques te kopen, maar deze 100 cheques worden u in rekening gebracht voor 10,00€. Een andere belangrijke uitzondering: als uw huishouden een eenoudergezin is, als u gehandicapt bent of een ouder van een gehandicapte minderjarige bent, kunt u maximaal 2000 dienstencheques per jaar en per huishouden bestellen (zie de wettelijke voorwaarden op de Sodexo-site).

Hoe kan ik dienstencheques bestellen?

Het eerste wat u moet doen, is zich gratis registreren op de Sodexo-site. Nadat u zich hebt geregistreerd, kunt u uw eerste dienstencheques bestellen door eenvoudig over te schrijven naar Sodexo-rekening BE41 0017 7246 2610 door in gestructureerde communicatie het unieke gebruikersnummer te vermelden dat u van Sodexo hebt ontvangen op moment van uw registratie. U moet minimaal 10 dienstencheques tegelijk bestellen, maar buiten dit aantal bepaalt u zelf het aantal bestelde dienstencheques: 12, 25, 38, etc. Het te betalen bedrag is dus [9,00€ x gewenst aantal dienstencheques]. Na ontvangst van uw betaling crediteert Sodexo uw portefeuille met dienstencheques of, als u uw cheques duidelijk in papieren vorm wilt ontvangen, drukt Sodexo uw cheques af en stuurt ze u binnen 8 dagen per post op.

In de praktijk hoe zal ik mijn gekochte cheques mogen gebruiken?

Hebt u papieren cheques besteld? Aan het einde van elke service van je huishoudhulp, geef je hem 1 dienstencheque voor elk gewerkt uur, eerder gedateerd en ondertekend door u. Zo simpel is het! Hebt u elektronische dienstencheques besteld? U moet helemaal niets doen: uw portefeuille wordt na elke prestatie automatisch gedebiteerd van het aantal dienstencheques dat overeenkomt met het aantal gewerkte uren.

Wat is de geldigheidsduur van mijn gekochte cheques?

De geldigheidsduur van dienstencheques is 12 maanden na hun uitgiftedatum (voor alle dienstencheques gekocht na 01/03/2019; alle dienstencheques gekocht vóór die datum waren 8 maanden geldig ). Als het nuttig is om een paar in reserve te hebben om op tijd prestaties te betalen, let er dan op dat u niet te veel tegelijk koopt om te voorkomen dat ze vervallen raken.

Wat is de rol van Simply Helping?

Als erkend dienstenchequebedrijf werven we huishoudelijke helpers aan onder een arbeidscontract. Voor elke ontvangen dienstencheque ontvangen we een bedrag van de regio waarmee we een uur werk voor uw huishoudhulp kunnen betalen. Als klant ondertekent u een servicecontract met ons bedrijf, omdat het de door ons in dienst genomen huishoudhulp is die bij u thuis werkt.

Waals Gewest

Hoe kan ik op de diensten van Simply Helping beroep maken?

U hebt al een huishoudhulp en wilt deze behouden terwijl u profiteert van het dienstenchequesysteem? Geen probleem: we werven uw huishoudhulp in dienstverband aan. Zo kunt u legaal blijven genieten van de services, zonder uw gewoonten aan te passen. Neem contact met ons op. U wilt huishoudhulp, maar u kent geen huishoudhulp? Geen probleem: wij bieden een zorgvuldig geselecteerde huishoudhulp om aan uw verwachtingen te voldoen. Neem contact met ons op. Wij spreken met u het werk af, het aantal uren per week en het werkschema van uw huishoudhulp. Bijvoorbeeld vier uur per week op donderdagochtend van 08u30 tot 12u30. We ondertekenen ook een serviceovereenkomst met u waarin de rechten en plichten van elke partij duidelijk worden vermeld.

Wat is een dienstencheque?

Het dienstenchequesysteem is door de federale overheid opgezet om zwart werk aan te pakken en om huishoudhulpen een echt arbeidscontract met volledige sociale dekking te bieden. De dienstencheque is een cheque op papier of elektronisch formaat gekocht door een particulier bij Sodexo (het bedrijf dat namens het Gewest dienstencheques uitgeeft), overeenkomend met 1 uur huishoudhulp. Concreet betaal je daarom 1 dienstencheque, momenteel 9€, voor 1 uur verzorgd door je huishoudhulp.

Wie mag dienstencheques gebruiken?

Alle particulieren. Het volstaat om in het Waals Gewest gevestigd te zijn. Aan de andere kant is het systeem niet toegankelijk voor zelfstandigen of bedrijven.

Welke huishoudtaken kunnen met dienstencheques betaald worden?

Welke huishoudtaken kunnen met dienstencheques betaald worden?

U kunt huishoudhulp betalen voor bij u thuis oftewel voor uw tweede verblijf, dwz:

  • gewoon schoonmaak van uw woning
  • ramen schoonmaken
  • wassen en strijken
  • maaltijden voor uw gezin koken
  • kleine naaiwerken uitvoeren

Waarschuwing! De dienstencheques kunnen niet worden gebruikt voor andere taken, zoals het repareren van een lekkende spoelbak, een stopcontact dat opnieuw moet worden vastgemaakt, het schilderen van een kamer, het onderhoud van de tuin, de verzorging van kinderen of zieken, etc. Houd er rekening mee dat als u dit soort taken hebt die niet passen in de functie van uw huishoudhulp, dit niet in geval van een ongeluk gedekt wordt!

Hoeveel kost het?

Een dienstencheque, die overeenkomt met 1 uur werk, kost 9,00€ bij de aankoop. U bepaalt het aantal dienstencheques dat u bestelt, met een minimum van 10 dienstencheques per bestelling.

Is er nog een fiscale aftrekbaarheid bij aankoop van dienstencheques?

Ja. Elke gekochte dienstencheque in het Waals Gewest geeft recht op een belastingvermindering van 10% of 0,90€. Dus netto is elk gewerkt uur eigenlijk 8,10€. Let op: deze belastingvermindering wordt elk jaar toegekend voor de aankoop van uw eerste 150 dienstencheques. Alle andere bijkomende gekochte dienstencheques profiteren niet van de belastingvermindering. Elk jaar, tijdens de maand maart, ontvangt u van Sodexo een fiscaal attest met de vermelding van het aantal dienstencheques dat het voorgaande jaar is gekocht, en dit nummer wordt in principe automatisch door FOD Financiën opgenomen in vak X van uw belastingaangifte.

Hoeveel dienstencheques per jaar kan ik bestellen?

U kunt maximaal 400 dienstencheques per jaar en per persoon bestellen, met een maximum van 800 dienstencheques per huishouden. Zodra het individuele plafond van 400 dienstencheques is bereikt, is het echter mogelijk om nog 100 cheques te kopen, maar deze 100 cheques worden u in rekening gebracht voor 10,00€. Een andere belangrijke uitzondering: als uw huishouden een eenoudergezin is, als u gehandicapt bent of een ouder van een gehandicapte minderjarige bent, kunt u maximaal 2000 dienstencheques per jaar en per huishouden bestellen (zie de wettelijke voorwaarden op de Sodexo-site).

Hoe kan ik dienstencheques bestellen?

Het eerste wat u moet doen, is zich gratis registreren op de Sodexo-site. Nadat u zich hebt geregistreerd, kunt u uw eerste dienstencheques bestellen door eenvoudig over te schrijven naar Sodexo-rekening BE15 0017 7247 4330 door in gestructureerde communicatie het unieke gebruikersnummer te vermelden dat u van Sodexo hebt ontvangen op moment van uw registratie. U moet minimaal 10 dienstencheques tegelijk bestellen, maar buiten dit aantal bepaalt u zelf het aantal bestelde dienstencheques: 12, 25, 38, etc. Het te betalen bedrag is dus [9,00€ x gewenst aantal dienstencheques]. Na ontvangst van uw betaling crediteert Sodexo uw portefeuille met dienstencheques of, als u uw cheques duidelijk in papieren vorm wilt ontvangen, drukt Sodexo uw cheques af en stuurt ze u binnen 8 dagen per post op.

In de praktijk hoe zal ik mijn gekochte cheques mogen gebruiken?

Hebt u papieren cheques besteld? Aan het einde van elke service van je huishoudhulp, geef je hem 1 dienstencheque voor elk gewerkt uur, eerder gedateerd en ondertekend door u. Zo simpel is het! Hebt u elektronische dienstencheques besteld? U moet helemaal niets doen: uw portefeuille wordt na elke prestatie automatisch gedebiteerd van het aantal dienstencheques dat overeenkomt met het aantal gewerkte uren.

Wat is de geldigheidsduur van mijn gekochte cheques?

De geldigheidsduur van dienstencheques is 8 maanden na hun uitgiftedatum. Als het nuttig is om een paar in reserve te hebben om op tijd prestaties te betalen, let er dan op dat u niet te veel tegelijk koopt om te voorkomen dat ze vervallen raken.

Wat is de rol van Simply Helping?

Als erkend dienstenchequebedrijf werven we huishoudelijke helpers aan onder een arbeidscontract. Voor elke ontvangen dienstencheque ontvangen we een bedrag van de regio waarmee we een uur werk voor uw huishoudhulp kunnen betalen. Als klant ondertekent u een servicecontract met ons bedrijf, omdat het de door ons in dienst genomen huishoudhulp is die bij u thuis werkt.

Uw huishoudhulp erkend

voor zijn echte waarde

We weten dat huishoudelijk werk veeleisend is. Daarom nemen we elke dag de tijd om te luisteren naar de moeilijkheden die ze in hun dagelijks leven tegenkomen.

Wij geloven dat het werk van huishoudelijke hulp moet worden erkend tegen de werkelijke waarde ervan. Daarom hebben onze huishoudhulpen veel voordelen: een salaris ver boven de barema’s, een contract van onbepaalde duur, maaltijdcheques, dekking bij een arbeidsongeval en ziekte, werkkledij en veiligheidsschoenen, betaalde feestdagen en een 13de maand, vergoeding voor verplaatsingskosten, opleiding in ergonomie en gebruik van producten, enz.

Ons contacteren

Ik ben op zoek naar huishoudhulp

Hoe kan ik u contacteren?